• iselinbst

• Instagram
  • Camping galskap

Hei hei!

Det er jo allerede sommerferie, og vi hadde egentlig ikke store planene i r. Vi tenkte at siden vi hadde Paris turen, s skulle vi bruke sommeren p huset. Vi visste vi skulle en tur til Kristiansand med Kim sin familie da, men den var allerede ferdig planlagt av de andre.

N har Madelen mast en del om at hun vil p telt tur, og det er noe vi aldri skulle gjre. Kim er helt i mot det (det er han i grunn enda), men alt for ungene. Jeg er litt mer midt i mellom, og syns det er gy teste noe nytt. Da jeg begynte ske rundt, s syns jeg det ble bedre og bedre. Jeg leste om luxuscamping og store telt, og tenkte av dette mtte vre noe for oss.

Jeg har skt rundt p hele nettet etter rimelige store telt, fordi de store teltene er jo ofte dyre. Vi har tenkt at dette skal vre en billig ferie, s da kan vi ikke invistere i et telt i 10 000 kr klassen liksom. Jeg har funnet noen telt da, og bestillte like gjerne hjem 3 ulike telt.. hehe, ja, det er vel galskap. Jeg tenker at jeg vil se pakningene i virkeligheten, og teste hvilket som passer best i bilen. Vi skal s klart bare ha et telt, men det er vanskelig bestemme seg.

Dette er fra Jysk, og kostet ikke mer enn 2000 kr. Jeg leste litt rundt, og det ble beskrevet som et bra telt i budsjettklasse.

Dette er et Grand Canyon telt, og er det dyreste. Jeg har ikke lest noe om det, men jeg syns det virket greit.

Dette er et Coleman telt, og jeg syns det virket utrolig kult. Litt utenom det vanlige, men det har vunnet priser (tent of the year 2015). Det negative er at det er bare et rom (det kan deles i to, men p en litt upraktisk mte).

Nr jeg frst har begynt planlegge noe s fr jeg helt dilla. Jeg tenker alt for mye p den ene tingen, og klarer ikke fokusere p annet. Vi skal ha med oss tykke lufmadrasser, elektrisk kjlebag, stoler og annet campingutstyr. Det blir spennende se om vi fr plass i bilen, det blir nok litt velses pakking p forhnd tror jeg.

Turen vr gr nok frst til Strmstad (p Daft camping viss det er plass), der blir vi 3 netter. Etter dette reiser vi til Kristiansand, og tilbringer 5 dager i hytte p en camping der. Siste delen er med resten av slekten ogs.

Er det noen som har campet med unger fr? Noen tips?

Hvor skal dere i sommer?

Tips - Reise med barn

N begynner jeg etter hvert f teken p det reise med barn, enten det er fly eller bil. Vi har faktisk vrt ute flydd med ungene minst en gang i ret siden Madelen var baby. Frste gangen gruet vi oss veldig, det var jo noe vi aldri hadde gjort fr, og Madelen var bare 6 mneder. Det ble gjort en del underskelser p diverse pakkelister osv fr vi reiste, og jeg har funnet nye smarte ting som er greie ha med etter hver tur. Vi reiste jo til Japan i fjord sommer med to sm, og etter det fler jeg at n klarer vi dette fint. Med rette utstyret i vesken og kofferten s gr det meste.

Det er jo veldig mye man skal huske, men jeg tenker komme med noen sm tips jeg m ha med p turer. Klr, bleier og febermler vet jo alle at man trenger.

Til flyturen;

- ipad!!! Herremin, jeg er glad vi har to ipader. Jeg pleier alltid rydde skikkelig opp p dem, og lade dem helt opp fr en flytur. Last ned nye spennende spill rett fr avreise, s har ungene noe gjre en god del av flyturen (samme om de er 1 eller 7 r gamle).

- Nesespray. Det er veldig lite behaglig med dotter i rene, og for min del s funker ikke det tygge tyggis. Jeg har alltid med nesespray til bde meg og barna.

- Kjeks/annet snacks. Jeg har alltid med noe spiselig i sekken, uansett om det er en kort flytur (som til Paris n sist). Skal man p lange turer trenger man gjerne litt mer, og litt mer variert med. Det er jo ikke alt man fr med gjennom tollen da, s skjekk opp i dette.

- Lypsyl og hndkrem. Det er ekstremt trr lutf p fly, s en tur uten gr ikke. Madelen har hndeksem, s hun sprekker opp s hun begynner bl i trr luft.

- Teppe. P lange flyturer s fr man bde teppe og pute, men p kortere turer s har de ikke alltid dette. Det kan bli ganske kaldt p et fly etter min mening, og et teppe gjr godt p de sm (eller deg selv).

- Yoyo Babyzen vogn. Denne geniale vognen har vi alltid med oss. Den gr som hndbagasje inn p flyet, og blir like liten som en stor veske. Jeg syns det er helt supert kunne ha vogn helt til vi skal inn p flyet, og spesielt om det er mellomlandinger (der man ikke kan hente bagasje). Jeg vet det er hvertfall to merker til som har flyvogn, men jeg syns denne virker best. Den koster litt, men absolutt verdt pengene. VI har hatt med vr til bde syden, Tokyo, Paris og mange andre smturer.

- Kamera. For de fleste er dette en selvflge, men mange syns det holde med mobilen. For min del er kameraet noe som alltid m vre med, og kommer alltid omtrent verst p alle pakkelister. Det er ikke mange mobiler som tar gode nok bilder til at de fr god kvalitet om de fremkalles.

I kofferten:

- Vakumposer. Vi er veldig flinke til handle (eller vinne maaange bamser), og reiser ikke lenger uten vakumposer. Disse er geniale til alt fra kosedyr til skittenty. Man bare ruller dem sammen, s er alt flatt. De selges mange steder, jeg har kjpt bde hos enklereliv og europris.

- Notatbok. Jeg skriver alltid ned alt jeg vil f gjort p dagene vi er borte, s slipper vi slse med ferien. Jeg har alltid klare adressene p forskjellige steder, og de viktigste butikene/stedene vi m p. Resturanter og lekeplasser er og noe jeg pleier skrive litt om i listeboken min.

- Reiseapotek. Nr man har barn med seg er det alltid viktig vre sikker p at man har alt av medisiner ved sykdom. Jeg har alltid med alt jeg trenger fr bde magesyke og annet. Reiseforsikring er noe alle m skjekke opp fr man reiser, det er viktig at den dekker om noen skulle bli syk.

- Reisepapirer. Jeg vet det er mange som reiser uten skrive ut s mye. Jeg syns alltid det er greit skrive ut alt om fly og hotell booking hjemme, sammen med transport informasjon.

- Leker. Fr tok jeg alltid med leker i bagasjen, men jeg har etter hvert funnet ut at det ikke trengs. Det blir alltid kjpt noe, uansett hvor man er. Jeg tar med et par sm ting p flyet, og det holder i massevis (brukte ikke noe sist). Men skal man sitte 12 timer p et fly, s er det greit med litt variasjon p aktiviteter. Men skal man derimot til syden, s ta for all del ikke med btte og spade i kofferten, eller badedyr for den del.

- Nr det kommer til klr og barn, s ta med mye. Er man til syden s har de som oftest vaksemaskin et sted p hotellet, s man kan vaske selv. Man gr jo som oftest i badeklr mesteparten av dagen og, s man trenger ikke s mye. Er man i storby er det ikke p samme mte (s klart man man lete etter vaskeri, men det er ikke like lett med sm barn.. spesielt ikke nr man ikke kan sprket). Vi vasket litt klr p hotellet i Tokyo, men det kostet ekstremt mye. Man betalte for hvert enkelt plagg, og vi brukte nok godt over 1000 kr p vasking av klr p to uker. Det som var greit var at nr vi fikk det tilbake s var det finere enn nr det ble kjpt. Skjortene til Kim kom innpakket i forseglet plast. Men det jeg ville frem til er at om dere skal til storby med barn, ta med nok til 2 skift om dagen.

- Nan. Til dere som reiser med babyer som drikker nan, s vil jeg anbefale ta med en del snn ferdig pakker med nan. Disse er veldig greie nr man er ute. Man kan jo ikke ta med bare dette, da blir en koffert full. Litt pulver og litt ferdig blandet vil jeg anbefale.

Det var de tipsene jeg kom p n, og kanskje jeg fyller p mer om jeg kommer p mer. Man m jo pakke etter hvor i verden man skal, og etter hvor lenge man blir borte. Men nr man reiser med barn, s ta heller med litt for mye av noe enn litt for lite.

#reisemedbarn #reise #mammablogg #tips

Paris turen 2015

Hei hei!

N har jeg ftt somlet meg til f bildene fra turen inn p pcen, s da kan jeg endelig f dele noen med dere. Vi hadde en super tur, men uten Kim s ble det s klart litt mer stress enn det ellers ville blitt. Jeg fikk ikke tatt s mange bilder som jeg ellers ville gjort, men en del ble det uansett.

Frste dagen ble brukt p utforske hotellet og Disney village. Vi bodde p et Disney partner hotel, s det gikk gratis busser hvert 15 minutt bort til Disney. Ungene var stor fornyd med hotellet, for her var det bde leker ute og inne. Jeg var ikke s imponert, og det frste som mtte oss var utrolig drlig betjening i resturanten p hotellet. Vi mtte sprre etter maten mange ganger fr vi fikk den, for de glemte hele tiden noe. De slo og av Air conditionen fordi det var for kaldt ute mente de (dette er visst noe som er vanlig i frakrike), men vi svettet jo der inne.

Andre dagen vr reiste vi til Disney Land, og der ble vi hele dagen. Disney Land er jo et sted der man str i k meste parten av tiden, men jeg elsker det likevel. N var vi i bde Tokyo Disneyland og - Sea i fjord, og fikk ikke skrekken av det (selv om det var mye mer folk der). Bde vi og ungene koste oss, og vi fikk med oss mesteparten av det vi skulle hvertfall.

Den tredje dagen reiste vi en tur inn i Paris. Planen var g opp i Eiffeltret, men da vi kom frem fant vi ut at det fristet lite st i en time k med ungene. Jeg har vrt der fr, og de andre fant ut at det holdt med se opp for denne gang. Vi tok heller en sykkeltaxi opp til Champ Elysees, og gikk litt rundt der. Det eneste jeg skulle var p Sephora og Laduree, og det fikk vi gjort. Madelen var veldig trtt og sliten, og de to minste fikk og fort nok av sitte i vogn, s det ble ikke s lenge vi var der. Vi tok et stappfullt tog ut igjen til Disney, og gikk for spise der.

Hvem som stilte seg rett bak Minato p bildet blir et mysterium, jeg la ikke merke til henne nr jeg tok bilde, haha.

Den fjerde dagen tok vi turen til Disney Studios. Jeg ble i grunn ganske skuffet over dette, for jeg trodde det var like stort som Disney Sea, men det var veldig lite. Likevel s holdt det lenge for disse sm, s de koste seg. Vi rakk komme oss gjennom det meste, og Madelen trte til og med ta bde spkelseheis og berg og dalbane. Det stengte allerede klokken 18 her, s da reiste vi til hotellet og testet badebassenget, og pakket koffertene vre.

Fredags morning reiste vi hjem igjen, og vi sto opp allerede klokken 5 om natten. Bde buss og flyturen gikk ganske bra (i motsetning til andre veien, da Minato klarte g under flysetet og klatre opp til dem bak + at han stakk av i sikkerhetskontrollen, s vaktene mtte hente han). Vi kom hjem trette og sultne etter en lang dag, jeg har faktisk aldri sett Minato spise s fort fr (han ville ikke spise p flyplassen).

#mammablogg #reise #reisemedbarn #paris #disneyland

Pakking til Paris - Pakkeliste

Jeg har s vidt begynt p pakkeliste til vi skal til Paris. Siden det bare er 5 dager s burde det vel egentlig ikke kreve s mye planlegging, men jeg m jo s klart alltid gjre mest mulig ut av det. Pakking og lister er jo noe jeg faktisk liker, men jeg har bare et problem; jeg tar med alt for mye. For jeg trenger vel 3 jakker til meg selv med p turen, spesielt nr det er snn 20 grader ute. Jeg kan vel innrmme at jeg er litt hpls til tider, men jeg skal nok klare velge en til slutt (kanskje to).

Er det noe jeg har glemt til flyturen?

Er det noe spesielt dere ville tatt med p en storbyferie?

#mammablogg #reise #paris #pakking #lister

Tokyo throwback

N nrmer det seg snart et r siden vi hadde vr beste ferie noen gang. Turen til Tokyo gikk over alle forventinger vi hadde. Jeg hadde aldri trodd det gikk an bli forelsket i en plass, men Tokyo tok oss alle. Det er ikke tvil om at vi m tilbake, men frst har vi litt penger spare opp. Nr alt av husbygging er ferdig, da kan vi begynne tenke p ny tur til Japan. Vi hadde to uker der, men det er langt i fra nok. Vi fikk ikke med oss halvparten det det vi ville, og dette var trossalt bare i en by. Neste gang tenker vi beske en annen by i tillegg til Tokyo.

Her var vi kommet vel frem etter den 12 timers lange flyture. Vi var trette som bare det, men likevel holdt vi det gende i ca. 12 timer til etter dette.

Utsikten fra hotellrommet vrt i 25 etasje. Kan ikke klage p dette.

Shibuya Crossing. Jeg er sikker p at alle har hrt om dette stedet, eller i allefall sett p filmer og bilder.

Yoyogi parken var et fint avbrekk etter en travel dag. Her kunne ungene springe fritt, og vi kunne ta livet med ro.

Kiddy Land er en butikk bde voksne og barn br f med seg om de besker Japan. Her er det 5(?) etasjer med leker. Det ligner det i London, men her fr du alle de kjente japanske figurene.

Akihabara, utenfor AKB48 cafeen. Den ene dagen vi var her oppe hadde de faktisk konsert, s da fikk vi sett det p tv-tokyo om kvelden p hotellet. Det var jo litt stas da.

Minato nyter hotell frokost. Her var det virkelig snakk om utvalg, mye strre enn noen andre hotell jeg har vrt p.

Vi drakk Franky spesial cola til middagen p Sunshine City. Dette er et senter jeg vil anbefale dra p med unger. Her er det flere "lekeland", Toysrus, akvarium og mange andre barnebutikker. En litt mer avslappet atmosfre.

Min frste Crepe!

P toppen av Sunshine City fant vi disse ste sm, sammen med alt det andre de hadde tilby p akvariet.

I Ginza finner man den strste Sanrio butikken i Tokyo, og denne var stor og alts. Madelen klagde ikke for si det snn. Det regnet noe voldsomt denne dagen, s jeg fikk ikke tatt bilder av mine favoritt butikker. Men Ginza er den plassen der det er store designer butikker p rekke og rad, i tillegg til at de har de vanlige som Zara, Hm osv.

Vi brukte en dag p Rappongi Hills. Jeg ble i grunn litt skuffet her, fordi jeg trodde det skulle vre mange flere butikker. Det kan vre det var det, og at det bare var vi som ikke fant frem. Men de hadde en god del bra barnebutikker her, og de elsker de skandinaviske merkene i Japan. Jeg klarte svi an et par tusen her og tror jeg. De hadde og et observatorie, s vi fikk se p utsikten over byen.

Shinjuku Gyoen. En fantastisk plass tilbringe frste del av sndagen p.

Takeshita Dori (Harajuku street). Dette er et must p en sndag. Vi hadde to turer til denne gata her, og her er det jammen folksomt.

Guess where..

Tokyo Disneyland of course.

De fem siste nettene i Tokyo bodde vi p hotell p Odaiba.

Beste byen i verden! Kan noen svare meg p hvilket pariserhjul man ser i det fjerne? Kan det vre i Chiba?

Disney Sea!

Utsikt fra hotellet p Odaiba. 25 etasje her og, s ikke noe klage p.

S klart vi mtte spise p Baratie (One Piece cafeen) fr vi reiste hjemover til Norge.

Andre som har vrt i Tokyo? Eller noen som nsker tips/rd om noe?

#mammablogg #reise #tokyo #Japan #ferie #barn

Tokyo bilder - del 2

God kveld!

Jeg har nett funnet ut at jeg har helt glemt dele resten av japan turen vr med dere. Jeg hadde jo tenkt gjre det et par dager etter at jeg delte del 1, men det har rett og slett gtt fra meg. N fikk jeg ikke snn veldig respons p forrige innlegg (s jeg regner med at det ikke er s mange av dere som har tenkt dere til Japan med det frste), s da deler jeg bare noen bilder og skriver ikke s mye om nett det.

Tokyo Disney Land(o): Her var det jaggu mye folk alts.. faktisk aldri sett s mange p et sted, det var absolutt ikke snn som dette nr jeg beskte Euro Disney i Paris. Dette er en opplevelse alle med barn og alle Disney fans m innom.

Tokyo Disney Sea: Dette ligger rett ved siden av Disney Land, og er like stort. Jeg likte meg best her, for det var ikke s fullt. Her slapp i stress, og gikk rundt koste oss hele dagen. Det er ikke de samme figurene, s jeg anbefaler reise til begge steder. Kanskje til og med sove p et av de tre disney resort hotellene (det vil vi gjre et par netter neste gang).

Odaiba: Vi sov de 5 siste nettene p hotell p Odaiba. Dette er en liten y, med maange attraksjoner. Her var det g avstand til alt, og vi slappet av. Det var ikke mange folk i det hele tatt, og de som var var helst turister.

One Piece cafeen (Baratie) anbefaler jeg til alle g p. Man m ikke like anime for vre her, for jeg koste meg like mye som otakuene mine, hehe.

Med Venus Fort hadde de mange gye ting finne p. Det var bde pariserhjul, spillehaller, Toyota senter og mange butikker.

Gundam statuen ble sett p mange ganger. Bde natt og dag skulle de andre se p den, s jeg gikk noen ganger i forveien mot hotellet, hehe. Vi var og i Legoland. Det midterte bildet er hotellet vrt.

En av de mange spillehallene vi var innom. S gy!

S om noen trenger ferie tips til neste r, s anbefaler jeg Japan p det sterkeste. Jeg har aldri flt meg mer hjemme noen steder. Folk sier borte bra men hjemme best, da har de ikke vrt i Japan sier bare jeg.

Andre som har vrt i Japan?

#japan #tokyo #Disney #odaiba #reise #ferie #asia #reisemedbarn #mamma #mammablogg #familie #barn #iselinbst

Tokyo Guide

N i dag tenkte jeg lage et innlegg fra turen vi hadde til Tokyo, alt fra vre erfaringer, pluss/negativt, hotell, mat osv. Dette blir mine egne meninger, og andre kan s klart like helt andre ting og ikke vre enig med meg.

_________________________________________________________________________________

Flyturen:

Vi reiste med SAS begge veier, og betalte litt over 15 000 kr for fly tur/retur.

Frst og fremst vil jeg si at flyturen gikk bedre enn forventet. Vi startet med et bitte lite fly fra Bergen ? Kbenhavn, noe som ikke var noe god opplevelse. Jeg har aldri sett noe s lite, s jeg flte omtent jeg ikke fikk puste, i tillegg var Minato hysterisk fordi han mtte ha sele nr vi skulle lande. Kim som er vant til snne smfly nr han skal p jobb, syns ikke det var noe problem.

I kbenhavn rakk vi ikke noe mer enn g fra ene gaten til andre, s det ble litt travelt nr vi hadde to sm og bagasje dra p. Da vi kom p flyet fra Kbenhavn til Narita airport ble ting bedre. Vi var s heldige at vi fikk en rekke med fire seter i midten, selv om Minato egentlig skulle sitte p fanget. Det var helt supert ha s stor plass, og det gjorde turen mye lettere for oss. Det var s klart et par hissigbyger som kom fra Minato, men noe annet kan ikke forventes av en 1 ring som m sitte i ro i 12 timer. Maten der i mot var ikke noe skryte av, og ungene spiste desverre omtrent ingenting de timene vi var der.

Hjem igjen fikk vi bare tre seter, det vi hadde rett p. Uansett gikk det ganske bra, og Minato sov vel ca. 6 av timene til sammen (til og med jeg klarte sove et par timer). Det som var ganske skuffende denne gangen var at vi ikke fikk middag til Minato. De sa at det mtte forhndsbestilles, men de hadde et trt rundstykke til han. Vi ringte faktisk til SAS noen dager fr vi reiste og spurte om vi mtte bestille mat, men dette trengte vi ikke sa de. Vi hadde med middagsglass til han uansett da, og s spiste han av alle oss andre sin mat. Men jeg syns det var ganske drlig gjort, spesielt p en s lang flytur. Tenk om vi ikke hadde hatt noe med liksom..

Da vi kom til Kbenhavn var det 5 timer vente tid. Det komme rett fra Tokyo til Kben var litt av et kultursjokk for oss. I Japan er alle super hyggelige og hjelpsomme, og s kommer vi tilbake til norden der alle fltes veldig frekke, sure og vi fant ingen som vil hjelpe. Det var hvertfall vanskelig finne noen som jobbet der som gadd hjelpe p flyplassen, og vi gikk faktisk fra person til person i en time fr noen klarte vise oss hvor barnevognene var.

Siste flytur gikk veldig fort, og begge barna sov hele veien. Det komme seg ut av flyet med to sovende unger, en trillekoffert, to sekker, hndveske og taxfree poser var ikke like lett. Heldigvis fikk vi hjelp av flyvertinnene til komme oss ut. Og nr klokken var 2 p natten i norsk tid, da var vi kommet til farmoren og farfaren min som vi skulle sove hos. Da kan man lett si jeg var trett, etter 4 timer svn p over 48 timer.

PicMonkey Collage

Hotell:

Det frste hotellet vi bodde p heter Century Southern Tower Hotel, og ligger med kort g avstand til Shinjuku. Dette var et hotell der alle rom er fra 20 etasje og oppover. Vi hadde et fint rom i 25 etasje, borte fra alt sty. Det var overraskende store rom, med tanke p at alle sier det er s sm rom i Japan. Vi hadde toalett med spyling i rompen, shiseido sper i dusjen, tv med bra kvalitet, kjleskap og mange andre kjekke ting p rommet. Frokosten var kjempe god, men det kostet penger spise. Det var en god del resturanter p hotellet, og resepsjonistene kunne engelsk. Vi vasket litt klr p hotellet, og fikk de tilbake i forseglede poser og de sg helt nye ut (dette kostet litt, men vi trengte jo klr). Det var en liten kiosk i 20 etasje, s det gikk an kjpe seg litt frokost/kvelds uten g s langt. Treningsrommet p hotellet er vel det eneste jeg ikke syns var s bra, s om det er en av de viktigste tingene for deg s vil jeg ikke anbefale dere dra her.

PicMonkey Collagelkjl

De fire siste nettene sov vi p Grand Pacific Le Daiba, som ligger p Odaiba. Dette hotellet var og helt supert, og det var veldig lite negativt. Rommene og badene var omtrent like, hvertfall p innredning og type ting de hadde. Det var i grunn bare fargene p rommene som var ulike, og sengene p dette hotellet var hakket bedre for meg som liker myke senger. Noe vi ikke visste var at dette var en Good Neighbour hotel til Disney Resort, og det passet oss perfekt. Da fikk vi gratis buss til Disney Sea, s vi slapp taxi penger som vi betalte da vi var i Disney Land (som kom p nesten 1000 kr pga. vi reiste hjem seint om kvelden). Her var piccoloene veldig hjelpsomme, og hjalp med bagasjen opp p rommet og ned igjen. Det var og en amerikansk mann i informasjons skranken, s det var lett f hjelp til diverse. Vi fikk ikke testet ut noen resturanter eller frokosten her, for vi hadde bare noen f dager. Men p kiosken p hotellet solgte de ferske croissanter, ostehorn og andre bakverk (noe som var veldig positivt for meg som ikke likte s godt den japanske maten). Jeg fikk heller ikke testet treningsrommet p dette hotellet, men Kim var veldig fornyd med dette (men det kostet 60 kr dagen, da kunne man trene og bade i bassengene). Det negative her var at det var ikke fullt s reint over alt som p det andre, men rommene var i hvertfall skinnende rene uansett. Og rykerommet p dette hotellet var ganske lite, og det var bare et p hotellet som vi fant hvertfall (for de som ryker da.. man kan ikke ryke p gata i japan).

jkljgjkl

Transport:

I Tokyo finnes det mange transport muligheter, til alle tider av dgnet. Vi testet ikke ut noe mer enn buss, taxi og skyline en gang. Det gikk aller mest i taxi, rett og slett fordi vi ikke orket stresse med vogn og to unger i de store folkemengdene p metro stasjonene. Skulle vi reist p et stramt budsjett hadde vi s klart tenkt litt mer over andre alternativer. Taxi var ca. halv pris av de norske, men likevel s er jo det mye dyrere enn tog eller buss. Vi tok buss bde til og fra flyplassen da, men hadde det ikke vrt for at det gikk direkte fra hotellet vrt nr vi skulle reise hadde vi nok tatt taxi.
    Husk; om dere trenger maxitaxi, bestill dagen fr (eller flere dager fr).. de har visst ganske f av dem!

Mat:

Maten vil jeg klart si var det verste med hele turen. Nr man reiser med to barn som ikke liker det samme, og nr jeg i tillegg er super vand, da er det ikke lett. Det ble minst ett mltid p McDonalds hver eneste dag, og det er gale nr Madelen roper; der er macen, og Minato sier mat nr han ser skiltene. Heldigvis var det en i omtrent hver gate, og vi fikk samlet inn alle lekene som finnes i barnemenyene, hehe. Vi prvde ut litt av hvert annet og da, og Kim som liker den type mat spiste bde onigiri, Bento og sushi. Jeg ble helst superhappy nr jeg sg noe som hadde biff eller hamburger, ellers tvinget jeg i meg nudler til frokost noen dager.
    Vi hadde veldig lyst prve ut snn resturant med grill p bordet, men Minato skulle absolutt begynne med trassalderen rett fr vi reiste, s hver gang vi skulle spise fikk han en eller annnen hissigbye. Litt kjipt om han hadde hoppet opp grillen da.

Av dessert m dere virkelig prve ut Crepe, som er pannekaker med diverse krem, sjokoladesaus, frukt og noen har is. Du kan velge mellom maange forskjellige. Dette er noe som er veldig populrt der nede, og du ser folk over alt som spiser det. Vanlig kuleis er og utrolig god der nede, men softis er noe de ikke kan. De har mange gode (men veldig ste) bakverk rundt om p bakeriene, som melonbrd, pistasjbrd, boller med myyye sjokolade inni osv.

PicMonkey Collagemat

I neste innlegg skal jeg dele med dere hva vi gjorde p, hva jeg anbefaler osv.

Tokyo Bilderas - del 1

Da tenkte jeg skrive litt mer om turen vr, og dele mange bilder. Det tok sin tid, for jeg hadde langt over 1000 bilder g gjennom. Jeg kommer ikke til g i noe store detaljer p hva vi gjorde p, for det virket ikke som det var noe interesse for det. Jeg vil likevel dele, mest for min egen del, s jeg kan se tilbake p bloggen senere.

02.06:
    Dette var dagen vi ankom hotellet vrt, s vi brukte tiden p bli kjent i omrdet rundt. Shinjuku var nrmeste nabo, s da var det her vi tilbrakte frste dagen. Alt var enormt stort for oss frste dagen, s vi fikk i grunn ikke gjort s mye. Det eneste som ble kjpt var en skrubb til meg fra bodyshop, og vi spiste en ikke s god middag.

PicMonkey Collagemady

03.06:
    Vi reiste til Shibuya i dag. Jeg gledet meg veldig til dette, for jeg hadde hrt at dette var en super plass, og ikke minst hadde jeg hrt om det kule kjpesenteret Shibuya 109. Jeg kan vel si at jeg ble litt skuffet her, for jeg fant absolutt ingenting kjpe. Alle japanske klr er bittesm i str, s om du bruker XS her, s kjper du M der. S for meg som bruker M til vanlig slet litt mer. De hadde s klart vanlige butikker som Hm, forever21 osv, men i varmen og med to unger fristet ikke shopping s mye. Jeg er likevel glad vi reiste, for Shibuya Crossing er virkelig noe man m se, der er det virkelig folksomt. Jeg prvde f et bilde, men det ble ikke s bra fra bakkeniv.

PicMonkey Collageshibuya

Etter et par timer i Shibuya, tok vi turen videre til Harajuku og Yoyogi parken. Det spasere runt i parken, og se p alle de fine tingene er jammen hrlig. Nr man er i en s stor by s er det ganske befriende kunne slippe ungene ls for en stund og. Harajuku m virkelig oppleves! Her finner du alle de ste lolita kledde jentene, og andre unge fashionistaer. De har mange ste sm butikker med alt mulig dill dall. De hadde til og en en McDonalds her og, s da ble det mat p oss.

PicMonkey Collageharajuku

Etter at det meste var stengt (ja, de meste stenger kl 20.00 her og, sikkert fordi det blir mrkt allerede i 18 tiden), tok vi turen ned for se hvordan det sg ut i Omotesando, som l like ved. Her fant vi den kjente leketyskjenden, Kiddy Land (ala Toys Rus, Hamleys). Her hadde vi 5 etasjer med leker, og de spesialiserte seg p de ste japanske figurene (Rilakkuma, Sanrio, Snoopy, One Piece, Ghibi osv). Jammen klarte ungene lett fylle opp handlekurvene sine..!

04.06

Dette var dagen Kim sg mest frem til, for idag skulle vi beske Akihabara (elektronikk og Anime stedet). For en syk plass, p en positiv mte. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle like meg her, men jeg syns det er s spesielt at hver bydel kan vre s ulik. Her gikk alle med dress, og etter skoletid var det fylt opp med folk i skoleuniformer. Her hjemme er Kim spesiell for mange, pga. han liker anime.. der nede var han en liten fisk i det store hav. Her snakker vi 40-50 ringer som kom med permer med samlekort, eller som var kjpte seg manga og figurer.

PicMonkey Collageakihabara

05.06:

Denne dagen hadde vi planlagt reise til Ginza (som jeg gledet meg mest til), men vi fant ut at vi heller ville ha en inne dag. Derfor reiste vi til et stort kjpesenter som heitte Sunshine City, og her hadde de alt. Frst var vi i en liten fornyelse park, som var basert Naruto, One Piece, Dragon Ball og noen andre kjente serier. Her hadde de alt fra karuseller og spillehaller til ting som minner mer om VilVite senteret i norge.
    Etter frste park skulle Minato sove litt, da nyttet vi p shoppe litt. Her hadde de mange butikker for barn, som Disney, Totoro, Sanrio og en gigantisk ToysRus og BabyRus. Det ble jammen en del ting bre p denne dagen, men det er jo bare koslig.
    Nr minato hadde sovet luren sin avsluttet vi med en tur p et akvarie og en tur til Namja Town (som og var en lekepark). Akvariet var storfavoritt hos store og sm.

PicMonkey Collagememad PicMonkey Collagesunshinecity PicMonkey Collagetotorobleach

06.06:

GINZA! h, som jeg gledet meg til Ginza.. bare synd det regnet som aldri fr. Jeg har faktisk ikke opplevd s mye regn, eller s mange paraplyer.. eller s mange smsko i pissregn. Til tross for at vi gikk oss vill i noen timer, s fikk jeg kjpt meg veske, og det ble en LV Neverfull p meg. I tillegg rakk vi innom en Zara, og fikk svidd av en hel del penger der ogs. S klart vi mtte en tur innom Sanrio World, som skal vre den strste Sanrio Butikken i japan. Her fikk vi tak i litt av hvert av ste ting, blant annet stvler og koffert til Madelen.

PicMonkey Collageoutfit

07.06:

Dette var en dag vi ikke helt hadde satt noe plan p, s vi endte med ta en tur til Rappongi Hills. Jeg trodde det var mer butikker, men uansett var da det like greit. De hadde en del super ste barnebutikker der da, og jeg mtte virkelig holde igjen for ikke ta helt av. Likevel kom jeg tilbake med poser fra bde Mini Rodini, Armani Junior og diverse andre flotte saker. Det ble noen super ste stver p Minato, og det var rett fr jeg kjpte med meg seng til Minato (helt til jeg fant ut at den kom ikke til passe i kofferten), men herremin den var flott. De er veldig p de skandinaviske merkene der nede, s det er jo litt kult for meg som kommer her fra.
    Ellers fikk vi med oss noe utsikts greier, et museum (som faktisk var veldig interessant, om barnemishandling, dagens barn og diverse, men siden vi hadde med to barn mtte jeg bare springe igjennom). Og vi fikk beske Tv Ashi (som lager blandt annet Doraemon).

PicMonkey Collagedoraemon

PicMonkey Collagebarnedo
    Den steste barnedoen!! ()

08.06:

Vi fant ut vi ville beske enda en park, og bare ta det med ro (det var trossalt sndag). Vi endre med Shinjuku Gyoen, som hadde g avstand fra vrt hotell. For et vakkert sted! Det var en snn typisk japansk hage der, med koyfisk, tempel, sm broer og vakre planter. Selv om det var overskyet koste vi oss skikkelig her. Jeg hadde en liten skrekk opplevelse da jeg skulle p do, og fant en mega edderkopp p veggen da, men ellers var alt topp.

Etter et par timer i parken gikk turen videre til en mega stor Forever21. Jeg sa at Kim og ungene bare kunne vente med inngangs dren, for jeg skulle bare g fort igjennom. Da jeg kom tilbake hadde det gtt en time, og da hadde jeg faktisk bare sprunget igjennom og ikke sett alt en gang.
    Vi tok en tur opp p hotellet, og spiste en god lunsj/middag der, litt hrlig ikke stresse med g ut spise.
    P kvelden tok vi en tur til ned til Harajuku, og fikk sett enda mer av de fasinerende folkene.

PicMonkey Collageshinjukugyoen

PicMonkey Collagepic
    Litt miksa bilde (1. Shinjuku Gyoen, 2.Sunshine City 3.Rappongi Hills)
    N fler jeg at jeg har delt nok i et innlegg, blir det mer her er det vel ingen som gidder lese, haha. Neste del kommer en annen dag :)

(dette innlegget er kopiert fra den andre bloggen min, s derfor er ikke bildene i full strrelse)

Tokyo turen

Jeg tenkte jeg ville vise dere hvor vi skal bo nr vi reiser p tur i r. Den 1 - 15 Juni reiser vi til Japan, Tokyo. Dette blir den turen vi har drmt om i mange r, og gledet oss til s lenge. vi har snakket om dette siden 2009 tror jeg, og n har vi endelig bestillt. Siden turen er s pass dyr, s er det ikke noe vi kan unne oss hvert r, for vi er ikke millionrer. Vi tenkte at viss vi noen gang skulle f gjort det, s mtte det blir fr vi tok ln til huset. S i sommer fr vi frst en perfekt ferie, for s hoppe rett i oppussing nr vi kommer hjem.

Vi har valgt frst bo ni netter p et hotell som ligger i bydelen Shibuya, som er et av de mest sentrale stedene i byen. Hotellet heter Century Southern Tower Hotel, og er det best rankede i denne bydelen. Alle rommene er fra 20 etasje og oppover, s her bor vi hyt. Det er innredet i Japansk stil, og ser kjempe stilig ut.

De fire siste nettene skal vi bo i bydelen Minato-Ku, p et sted som heter Odaiba. Dette er litt utenfor, men her er alle de store shopping senterene, museum, elektronikk greier og andre store ting. Den bermte Gundam statuen str her ute ogs. Hotellet heter Grand Pacific Le Daiba, og ser utrolig vakkert ut. Dette hotellet fikk vi p halv pris, s det var flaks. Det ser ut til at det blir holdt mange bryllup og snt ogs p dette hotellet, for det er s mange fine saler og ting. Her har vi og et stort treningsrom, to svmmebasseng, mange resturanter og s klart massage p rommene.

N fremover s tar jeg i mot alle tips fra alle dere som har vrt i Tokyo. Vi vet jo en del av det vi skal p, men er likevel ganske usikre p denne enorme byen. For Madelen er hovedplanen Disneyland (dropper Disney Sea) og alle sanrio butikkene. For Kim er det s klart Akihabara som str hyest. For meg og Minato er det vel sikkert alt, for jeg gleder meg virkelig til alt.
    Og viss noen har tatt like lange flyturer med barn, har dere noen gode tips. Jeg gruer meg virkelig til en s lang flytur med Minato alts, han kommer til kjeede seg veldig.

Noen som har vrt i Tokyo?

Tyrkia turen - bilder

N har jeg endelig ftt innp alle bildene fra syden turen vr, og jeg tenkte at i stede for skrive i detaljer hva vi gjorde hver dag, s kan dere heller f se bilder. Jeg hadde ekstremt med bilder, s jeg plukket ut noen jeg kan dele her. Vi gjorde omtrent det samme hver dag, slappet av ved bassenget, spiste mat osv. En av dagene prvde vi oss p parangliding(??), og en annen var noen av oss ut en tur for teste utelivet i Side (som helst var drlig). Vi hadde heldigvis en veldig behaglig temperatur, s vi klarte vre ute litt uten d av varme.

Hotellet vi bodde p heitte Sunving Side West Beach.

Endene er plassert over hodene til disse ekstremt kresne folkene som aldri blir fornyd med bilder, samma hva.

Vi reiste med Ving, og da var s klart Lollo og Bernie noe vi mtte f med oss. Minato elsket det nok mest, og har stor sjangse for bli danser tror jeg. Det ble til slutt snn at nr det var noen som gjorde noe p scenen, s snudde publikum seg heller etter den lille sjarmren vr som hadde rytmen helt inne.

Madelen ble tffere og tffere for hver dag, og ene dagen prvde vi store skliene. Hun kom s klart under vann nr vi landet, men vi mtte jo prve en gang til for f et bilde.

Vi hadde leigd et snn baby room, s vi fikk med alt vi trengte. Nr vi kom hadde vi vogn, seng, vippestol, matstol, krakker, barneservice osv. Vi fikk ogs med denne ste stolen som var perfekt for Minato sitte spise i mens han sg litt Disney p tv.

Bading var vel det vi dreiv med stort sett hele dagene, og da er det selvsagt med bilder. P det ene bildet viser leiligheten vr. Vi hadde perfekt beliggenhet, med barnebassengene rett utenfor dren. Det frste Minato gjorde nr vi sto opp var g ut p terassen og peike mot bassenget.

Spille hallen ble en favoritt blandt sm og store (Kim..*kremt*). Jeg tror nok at utenom mat, s var det her det gikk mest penger.

Jeg, Malin og Benjamin prvde oss p snn Parangliding ogs, og da fikk vi kjpe bilder etterp. Det er jo gy ha da!

En av de siste dagene skulle vi til fotografen der nede, og det var lettere sagt enn gjort. S mye styr! Madelen ble kjempe sint, og nektet smile p et eneste bilde. Jeg tror det hele begynte med at p det ene bildet mtte Minato ligge opp ryggen hennes, og det likte hun ikke. Men vi fikk noen okei bilder uansett, og jeg syns s klart at barna mine er de fineste i veden uansett.

Felles bilde tok vi ogs, og her ser jo den ene verre ut enn den andre, hehe. Men vi kjpte det likevel, for det er jo greit ha et som alle er med p.

Andre som har vrt i Side?

Mikkelparken

Jeg kom nett p at jeg har helt glemt dele bildene fra en dag vi var i Mikkelparken. Dette var i Juli, men bedre sent enn aldri. Vi fant ut at vi mtte ta en liten ferie tur med Madelen fr Kim reiste ut p jobb, s da tok vi enkelt og greit en liten dagstur. Vi koste oss masse, og var sammen noen flere venner av meg (som ogs har barn). Madelen badet og koste seg, og lekte med alt som var. Minato likte seg best i lekelandet, der han kunne leke med alle de fine fargerike ballene.

Andre som har vrt i Mikkelparken?

Klar for avreise

N reiser vi til Tyrkia! Vi reiser i god tid, for jeg skal se litt etter en ny bikini og noen smting fr vi drar til flyplassen. Flyet gr ikke fr 18.35, s vi m vre der 16.35. Heldigvis kommer vi ikke ned fr p kvelden, s vi slipper den ekstreme sjokk varmen nr vi kommer ut, og det er ganske greit med tanke p Minato. Jeg har sett p vrmeldingen for uka, og det er ikke meldt s alt for varmt. Det blir nok varmt nok med rundt 30-33 grader de frste dagene, og s over til rundt 38 de siste, hadde det vrt langt over 40 hadde det ikke vrt s koslig lenger.

nsk oss gjerne god tur :)

Pakkeliste - Syden

Jeg tenkte jeg skulle skrive en liten pakkeliste til vi skal til syden p Lrdag. Det er evig masse vi skal ha med, s da er det greit skrive det ned.

P flyet:

Min veske:
    - Pass til alle fire
    - Lommebok (med alt av kort og penger)
    - Mobil

- 2 skift med klr til Minato
    - ipad (Madelen sin)
    - Noen leker til begge
    - To tepper (et til hver)
    - Tynn lue til Minato?

Stelleveske:
    - Stelleunderlag
    - 10 Bleier
    - 1 pk vtservietter
    - 1 pk facewipes
    - Bleieposer
    - 1 pk nan
    - 2 flasker (en til saft og en til melk)
    - 1 middagsglass (fr mat p flyet, men for sikkerhetsskyld)
    - Marie kjeks
    - 2 Skjeer
    - 1 pk Kleenex
    - 3 smekker/kluter
    - 3 ekstra smokker + smokklenke

Vogn skal vi ogs ha med inn p flyet. Vi har ftt en snn Jojo Babyzen vogn, s den tar vi bare med som en enkel veske i hnden. Utrolig greit.

I koffertene:

- Xylocain
    - yevann
    - Nesespray
    - Paracet (med banan smak)

Mat:

- Magesyke tabletter
    - Ibux
    - Diverse migrene greier

Kim skal f klare lage sin egen pakkeliste denne gangen, faktisk helt uten hjelp (som om det kommer til skje!!..)

Skrik ut viss det er noe som mangler da :)

Snart Tyrkia

N er det snart bare tre dager til vi tar med oss koffertene og drar til Tyrkia for en liten uke. Jeg har styrt litt p med pakking idag, og det er jammen ikke lite man m ha med seg nr man reiser med to sm. Her har jeg kjpt inn alt fra mat, bleier, solkremer osv. Vi har med oss to store kofferter til oss fire, og de er stappet til randen allerede.

Jeg begynner glede meg litt n, og jeg tror det skal bli godt med en uke med bare avslapping. Denne gangen skal vi p et hotell som heter Sunwing Side East Beach (eller noe lignende), og vi reiser med Ving. Sist var vi p Blue Village Pacha Bay, og reiste med Star Tour.Jeg liker variere litt p hvor jeg bor, og det er jo da vi fr oppleve mest mulig. Jeg var i grunn fast bestemt p ikke reise til Alanya flere ganger ogs, pga. det var s mye styr der. Side har jeg i hvertfall hrt at er en litt mer familie plass, s da satser vi p det.

Her er litt bilder fra forrige gang vi var der. Da var Madelen nesten 3 r gammel, og n nrmer hun seg 5 r (helt utrolig til tiden gr).

Noen som har vrt i Side fr?

London turen

God kveld/natt! I gr kom vi hjem fra London, og jeg tenkte jeg skulle ta meg tid til dele litt med dere. Jeg tenkte jeg at jeg kanskje fikk tid til blogge litt p turen, men det gikk i et fra morgen til kveld. Det var alt for liten tid vi hadde der, og vi skulle gjerne hatt minst to dager til. Vi gikk i butikker fra vi sto opp, til ca. 8-9 om kvelden (og vi ble langt i fra ferdig med alt vi skulle innom). Vi hadde jo og tenkt kanskje ta oss tid til London Eye og litt annen avslapping, men det var ikke sjangs til f presset det inn noen steder.

P mandagen kom vi jo ganske sent ned, og var ikke p hotellet fr klokken nrmet seg 12. Frst slet vi litt med finne ut av hvor vi skulle, og s tok jo en evighet st i k bare for kjpe Oystercard. Da vi endelig kom frem ble vi ganske skuffet over hotell rommene. Det var ikke snn de sg ut p bildene, s det syns vi var ganske drlig. Men vi hadde jo ikke valgt noe luksus hotell, og hotell standaren i London er jo ganske lav. Vi hadde tenkt klage mer om morningen, men det ble helt glemt (vi var jo ikke p rommet uansett).

Tirsdagen prvde vi starte tidlig, men vi kom oss ikke ut drene fr klokken var 11. Vi fikk med oss ca. 1/3 av oxford + litt annet fra noen side gater. Vi var faktisk ute omtrent til alt stengte, og brukte mange timer p se p alt for dyre ting p Selfridges. Jeg er jo s klart i himmelen nr jeg kommer inn p et sted med s mange designer ting p en plass, men jeg hadde nok trengt en litt strre lommebok. P kvelden hadde vi tenkt oss p Kino, men de gikk visst ikke s sent (hvertfall ikke der vi var). Da brukte vi bare tiden p g litt rundt og gjre oss litt mer kjent til neste dag.

Onsdag kom vi oss tidligere ut drene, og gikk frst til Camden Marked. Vi brukte alt for mange timer der opp, med tanke p at det ikke var s veldig bra. De hadde en del billige sko der da, og jeg fikk kjpt meg enda et par i Lita samlingen min. Jeg syns det gikk mest i fake klr eller goth butikker, men da vet vi til neste gang at vi ikke trenger dra opp der. Vi rakk ogs et par andre butikker, men langt i fra like mye som jeg hadde planlagt. Vi skulle p Abercrombie, og nett nr vi kom frem stengte de drene. Men vi brukte rundt to timer p Hollister, og jeg fikk med meg en del plagg derfra. P kvelden gikk vi for spise en bedre middag p Angus steakhouse, og der m jeg si jeg er veldig imponert over maten. Det var ikke nett billig, men det var jo denne ene kvelden vi skulle spise litt skikkelig mat. Nr vi kom til hotellet mtte vi pakke koffertene vre, og gjre alt klart for avreise neste dag.

Torsdagen skjekket vi ut tidlig, snn at vi hadde noen timer til shopping. Det frste vi gjorde var ta en taxi til Abercrombie, siden vi ikke rakk det dagen fr. Jeg kjpte meg verdens beste joggebukse og en kjole. Jeg ville ha genser ogs, men den jeg plukket med meg til prverommet var en annen modell enn den jeg hadde sett for meg (og jeg orket ikke st i de lange kene lenger). Etterp tok jeg og Kim taxi ut til en cafe som Kim hadde sett frem til (otaku sted). De hadde faktisk overraskende god mat der, s da ble lunsjen der. Etterp ble det en tur til Harrods (for vi hadde gavekort der). Det er noe av det beste jeg har vrt p i hele mitt liv, og vi brukte to hele timer der. Det var helt perfekt, for de hadde en gigantisk avdeling med bare elektronikk, s da hadde Kim noe gjre mens jeg gikk rundt. Jeg fikk selv med meg en nydelig Michael Kors veske hjem, og noen klr til Madelen og Minato derfra. Etter dette hadde vi utrolig drlig tid, s planene mine om komme ut fra Victoria Secret og Topshop med masse fint gikk i vasken. Jeg hadde ikke tid til st i k for hverken prving eller kjping.

Vi tok fly hjem til Norge p kvelden, og landet rundt 00 om kvelden. Jeg og Kim sov hos Cato og Karianne, siden vi skulle hente barna om morningen. Jeg klarte s klart forsove meg, s vi kom alt for sent hjem. Men alt gikk fint til slutt, og vi hadde to overlykkelige unger nr vi pnet koffertene og fant frem det vi hadde kjpt til dem.

Jeg tok alt for lite bilder, men her er noen an dem.

Fredrik sin fantastiske mat, haha.

Spise med pinner va absolutt ikke noe lett.

Jeg skal absolutt tilbake til London, men da skal jeg ha bedre tid.

Andre som har vrt i London?

Sommerplaner 2013

Denne sommeren er det ikke s veldig mye som str p planen, men da skal jo Kim vre p jobb 6 uker av den ogs da. Vi planlegger hele tiden at vi skal f gjort noe i hagen, men det ser ikke ut til at det blir s mye av det i r heller. Nr vi frst kan gjre noe, s utnytter vi heller tiden p reise litt eller bare slappe av p stranden med barna.

London - 1.7-4.7

Da skal jeg og Kim p tur uten barn, og jeg gleder meg veldig til det. Vi skal ogs ha med oss Malin og Fredrik, s har vi litt selskap. Det er ikke det at det ikke er gy reise med de sm, men det er godt med litt fri ogs. Jeg gleder meg nok aller mest til shopping jeg da, og har allerede planlagt alt ned til hver minste detalje.

Tyrkia - 25.8 - 1.9(?)

Da er det tid for en liten familie tur til Tyrkia. Vi skal bo p samme hotell som sist vi var der, Blue Village Pacha Bay. Det skal bli utrolig deilig med en uke med bare soling og avslapping (INGEN shopping.. etter gode erfaringer fra sist. Det finnes jo bare fake, fake og.. fake). Denne turen reiser vi sammen med Kim sin familie, og det er greit vre flere nr man er i syden syns jeg.

Mikkelparken

Det blir nok hvertfall to turer til Mikkelparken i sommer. Det er en ganske grei plass reise, med tanke p at det ikke er noe langt, og det er en fin dagstur. For Madelen og Minato er det perfekt, og det trenger ikke vre noe strre for dem enda. Frste turen blir nok n i slutten av Juni regner jeg med.

Resten av ferien blir vi nok hjemme. Kanskje vi tar et par smturer, men ikke noe store greier. Sommeren gr s for uansett, s dette er nok mer enn nok. Etter sommeren begynner jeg jobbe igjen, s da er det tilbake for fullt for alle.

Hva skal dere i sommer?

London tips

N har jeg og Kim bestillt oss tur til London, bare oss to. Vi reiser den frste Juli, og blir tre netter, frem til 4. Juli. Jeg gleder meg utrolig masse, for dette blir faktisk frste turen vi har sammen, bare oss to liksom. Vi har vrt p firmaturer et par ganger, men n kan vi bare gjre nett som vi vil. Det blir nok likevel lite tid til slappe av, i hvertfall viss jeg kjenner meg selv rett. London er et av de stedene jeg alltid har hatt lyst reise til, og jeg skjnner ikke hvorfor vi ikke har reist fr (det er jo billig).

Vi skal hvertfall bo p et hotell som heter St. Giles Hotel (ikke noe luksus, men det er jo ikke hotellet vi er der for), og det ligger rett med Oxford Street. For meg var de viktigste kriteriene at det skulle ligge sentralt til shopping, for det er lite gy drive ta metroen hver gang jeg har for mange poser i hendene.

Siden jeg ikke har vrt der fr, s setter jeg stor pris p tips til hva vi kan gjre. Jeg vet jo vi skal shoppe, g rundt, spise god mat og kose oss, men hvor er dette best? Jeg har en ca. liste med alle butikkene jeg skal innom, men viss dere har noen spesielle jeg bare M innom, s skrik ut. Jeg trenger ogs gode resturant tips, bde p dagtid og kveldstid. Og hva kan man gjre om kveldene, helst noe litt romantisk, og som ikke er en musikal, hehe.

Og er det noen som vet hvordan det der med at man fr tilbake en viss prosent av det man handler for? Skal jeg bare si jeg er fra Norge, s gr det av seg selv?

S da kan dere skrive ned alle deres gode mat tips, ting gjre p, butikker og andre generelle ting man br vite fr man reiser. Hvordan funker dette med metroen for eksempel?

Turen til Lisboa

Jeg lovde jo i grunn at jeg skulle skrive litt om turen vr med det samme vi kom hjem, men s ble vi jo s klart syke hele gjengen. N er det snart en uke siden vi kom hjem, og mye har skjedd p denne uken. P tirsdag snudde Minato seg fra rygg til mage for frste gang (til begge sider). Han er ogs begynt strekke armene til oss nr han vil opp, og han sitter selv i kortere stunder. Tenk at en person kan lre s mye p en uke.

Men ting har ikke bare vrt bra, for p tirsdag ble vi ogs syke, og denne gangen var det alle sammen som fikk det. Feber, vondt i halsen, hodet, kvalme og hele pakken. N begynner vi bli friske, og det er i grunn bare jeg igjen som ikke er frisk. Jeg har rett og slett ikke orket blogge noe, s da ble det bare snn. N nr jeg begynner komme meg, s er jeg snart tilbake for fullt her ogs. Jeg har heller ikke ftt trent denne uken, s jeg fler meg ikke s veldig p topp nett n, men satser p starte med en rolig kt i morgen.

Og s tenkte jeg fortelle dere litt om turen vi hadde til Lisboa i forrige uke. Vi reiste fra Flesland til Amsterdam, og s videre til Lisboa utp torsdagskvelden. Jeg elsker virkelig flyplassen i Amsterdam, det er jo nesten som et shoppingsenter, man fr jo ikke tid til g innom alt p de par timene man har der. Jeg fikk kjpt med et par ting til Madelen og Minato fr vi reiste hvertfall. Vi kom ned til Lisboa i halv 12 tiden p kvelden, og hadde en guide som ikke kunne noe srlig engelsk p vei til hotellet. Da vi kom frem la vi oss omtrent med det samme, for det var tidlig opp neste morning. Hotellet vi sov p het Tivoli Hotel Jardin, som p en mte hrte til Tivoli Lisbon (som vi spiste lunsj p, hadde mter osv).

Fredagen skulle startes tidlig, og Kim sto opp s tidlig som 7 fordi han skulle rekke trene (jeg og i grunn, men jeg klarte ikke komme meg opp). Nr han var ferdig med treningen, s spiste vi god hotell frokost (de hadde kjempe god eggerre p hotellet). Hele gjengen fra BSA skulle ha mte i et par timer, s da ble jeg med noen andre p shopping i et par timer. Vi reiste til det strste shoppingsenteret Colombo (med over 400 butikker), men det var alt for liten tid til at jeg klarte finne noe srlig. Det ble litt ting til Madelen og Minato, men fant ikke noe til meg selv. Etter shopping var det tid for felles lunsj, og s videre p en fire timers sightsing. Da reiste vi opp til et slott, og fikk sett en del av byen. Det var kjempe koslige gater, og s mye fint se p. Utrolig deilig gjre noe uten tenke p om jeg fr shoppet nok, hehe. P kvelden var det felles middag p en sjmat resturant, noe jeg ikke er fan av (s jeg spiste ikke noe annet enn litt brd den kvelden).

Lrdagen hadde vi litt bedre tid, s da sov jeg litt ekstra lenge, og s gikk jeg shoppet litt for meg selv nede i sentrum. Kim var p mte da ogs, s jeg fikk tid for meg selv. Jeg liker best g for meg selv nr jeg skal shoppe, da stresser jeg mindre. Jeg fant litt til meg selv ogs, og s klart bodde vi midt i hovedgaten med alle designer butikkene, s det ble et par Miu Miu ballerinaer hjem (jeg ville jo ha s mye mer, men jeg mtte holde meg, hehe). Jeg fant meg ogs et par andre ting p Zara, Hm og Bershka, men det ble ikke noe veske p meg (fant ikke den jeg ville ha). Jeg har aldri blitt tilbudt s mye hasj og kokain p s f meter fr da, hehe. Det var liksom frst om jeg ville kjpe solbriller (veldig ekte Ray Ban, Armani osv), og nr jeg ikke ville det s var det; "Kjp to par solbriller, og f med litt kokain p kjpet". Svaret var s klart nei da, hehe.
    Litt utp dagen ble Kim ogs med g rundt, da fant vi et par ting til han og slappet av resten.
    P kvelden igjen var det tid for ny middag med hele gjengen (vi var 50 stk), og denne gangen fikk vi verdens beste mat. Det var noe 5 retters greier, men indrefilet som hovedrett. Det er virkelig det beste jeg noen gang har smakt, og jeg likte alle rettene utrolig godt. Etter middagen ble det en tur ut p oss ogs (de andre gikk ut hver dag, men siden jeg blir s drlig s ventet vi, hehe). Vi hadde en kjempe koslig kveld sammen med mange andre koslig folk (selv om Kim tar litt av nr han drikker, hehe).

Sndag var det reiste dag, og vi reiste fra hotellet klokken 12. Vi hadde en del tid p flyplassene s da ble det taxfree shopping i alle taxfreene p veien, og vi brukte sikkert alt for mye penger. Men n br vi hvertfall ha mer enn nok ryk p en stund, og en del sminke mtte jo jeg ha meg (kjpte ogs endelig en ny flowebomb parfyme, har savnet den). Madelen fikk seg en del godterier og en jordbr Mathilde parfyme, som hun ble kjempe glad for.

Nr vi ankom flesland var det booket rom til oss p Scandic, siden vi ikke kom oss helt hjem p kvelden. Vi reiste rett hjem til vre ste sm nr vi sto opp, og det var jammen godt se dem igjen. De hadde vrt kjempe snille begge to, og det var godt hre.

Stingene vre vi mtte p vei hjem :)

Dette ble et veldig langt innlegg, men var en del ta igjen etter en friuke, hehe.

Klar for avreise

Da var endelig den dagen jeg har gledet meg til lenge kommet, og vi setter snuten mot Lisboa. Vi reiser til flyplassen n yeblikk, og setter oss p flyet klokken fem i ettermiddag. Det blir litt hardt vre borte fra Madelen og Minato, for det er noe jeg ikke er vant til. Jeg tror nok det gr veldig fint, for de er i gode hender, og da gr jo alt s fint.

Jeg har ikke med pc p turen, men har med ipad. Jeg har skrevet noen ferdige innlegg, s viss vi har nett s skal jeg prve oppdatere litt. Kanskje det blir litt mobilblogg ogs, selv om jeg er lite glad i de sm bildene.

Noen som har vrt i Lisboa?

Kristiansand - dyreparken

N har vi hatt en koslig helg i Kristiansand, med fullt program fra vi kom ned p fredag til vi skulle hjem p sndagen. Vi overnattet p Rica Hotel Dyreparken, men vi fant fort ut at det var ikke noe bra hotell nr man ikke reiste med bil. De solgte ikke en gang shampo p hotellet, s vi mtte g en halvtime for komme til nrmeste butikk. Og mat utvalget kan jeg ikke nett skryte av, det var alt for dyrt. Frste kvelden spiste vi buffet (og det var ikke noe godt spise), og vi betalte 800 kr og da var Madelen gratis. Men hotellet lg fint til i forhold til dyreparken, og det var jo der vi tilbrakte meste parten av tiden.
    Vi var to dager inn i dyreparken, s vi fikk med oss det meste.

Tenkte jeg heller kunne vise bilder, enn skrive en lang tekst.

N ble det veldig mange bilder, men det er bedre enn veldig lang tekst, hehe.

Andre som har vrt p noe ferie i r?

Sommerplaner

Tenkte jeg ville skrive litt om vres planer for sommeren, selv om det ikke blir den mest spennende p reise fronten. Jeg er trossalt hygravid i sommer, s det blir ikke noe utenlandstur p oss i r. Kim skal ogs ta et kurs fra 21. Mai og nesten ut Juni, s da er han borte en hele mned. Kanskje vi tar en tur opp til han i Kristiansund en helg, men det fr vi ta litt etter hvert. Vi skal hvertfall en liten tur til Kristiansand fra 29. Juni - 1. Juli. Jeg har jo lovd Madelen kaptein sabeltann, og det m jeg holde. Jeg hadde egentlig bestilt i fire netter, snn at vi kunne ta to dager i parken, men pga. kurset s gr ikke det. S da tar vi fly ned p fredagen, dyreparken p lrdag og fly hjem p sndag. Da sover vi p Rica Dyreparken Hotel, som ligger rett attmed dyreparken, og det er et supert barnehotell.Jeg har ogs lovd Madelen en liten tur til Mikkelparken, som er en liten fornyelse park en times tid unna her vi bor. Hun har aldri vrt der fr, s det kan nok bli spennende. Skal ikke s mye til for glede henne, og jeg tror de har ftt masse nytt siden sist jeg var der.

Utenom dette s blir vi hjemme, og slapper av. Vi har en hage som vi gjerne vil f klar i sommer, og jeg satser p at pappaen min snart kommer begynner p den. Da gr det nok litt tid til sing av gress, planting osv. Og s m vi blir ferdig med rommet til babyen, og kjpe inn resten av babytingene. S da blir det nok en del byturer i sommer, og det er jo en liten ferie fra hverdagen bare det.